"nu-s frumoasa nici n-am fost
pe frumosi din minti i-am scos
nu-s frumoasa nici n-oi fi
dar pe frumosi i-oi amagi" :)))

[from ouibada, in which the pal Levi is successfully dancing :)]

superversuri, superautoironie :D :))




"OuiBaDa"- Teatrul de Comedie


Un stil cuceritor, "teatru coregrafic"

Teatrul de Comedie a "prefatat" deschiderea stagiunii cu "Galy Gay", printr-un spectacol original de "teatru-dans", o productie am putea spune a "scolii de dans contemporan" apartinand lui Gigi Caciuleanu.
In ultima vreme, teatru-dans a inceput sa se impuna, sa isi caute si sa-si consolideze un drum. O surpriza placuta produce Gigi Caciuleanu, venit sa dea un sprijin acestui gen nou in miscarea noastra artistica. Gigi Caciuleanu
este un maestru recunosut pe plan international. Multi pastreaza in amintire evolutiile sale extraordinare in cadrul "Nocturnelor". Artistul a parasit apoi tara si a continuat afirmarea harului sau la Paris. Original in concept, el a intemeiat o "scoala de dans contemporan" pe care, iata, o extinde si acasa, prin amabila gazduire a Teatrului de Comedie, mereu interesat de noi proiecte.
Cu toate ca a fost adoptat de francezi, Gigi Caciuleanu, asa cum marturiseste, si-a pastrat "intacte radacinile, dragostea si mandria" pentru originea sa. Ca dovada este si spectacolul "OuiBaDa", in stilul teatrului coregrafic pe care le-a impus prin "Mozartissimo", "Piazza Italia" sau "Adieu Odéssa", numai ca actualul proiect incearca si reuseste stralucit sa fructifice specificul national prin dans contemporan. Mai intai montajul muzical demonstreaza apropierea de acest specific, imbinand de la melodii folclorice celebre cu Maria Tanase, pana la romante cu Ioana Radu, de la muzica usoara cu Corina Chiriac pana la... productii de succes ale grupului Parazitii. Pare socant acest montaj muzical dar este surpinzator de coerent materializat prin dans in ideea de a ilustra comunicarea pasiunii si a poftei de viata a individului, cat si tristetile sale. Gigi Caciuleanu concepe dansul ca o explozie de vitalitate, cu bucurii si infrangeri. Spectacolul sau beneficiaza de scenografia reusita a Corinei Gramosteanu, in care costumele sustin cu finete, trecand de la negru, la alb in final, cu accente de rosu, inspiratia din specificul national. Nu lipsesc nici accentele video datorate lui Alexandru Apostol, care puncteaza cu discretie, prin imagini metaforice, derularea spectacolului.
Prologul este sustinut de Gigi Caciuleanu, care si recita un text ce vrea sa puna sentimental spectatorul in contact cu tema spectacolului, ce urmareste drumul "de la piciorul de plai la gura de rai". Prin expresia corporala Gigi Caciuleanu sugereza ridicarea de la pamant a unei "pasari maiastre".

Echipa de interpreti care a acceptat cu daruire stilul Teatrului Coregrafic este admirabila. Gigi Caciuleanu a reusit, lucru rar pe la noi, sa consolideze atat uniformizarea miscarii in echipa, cat si detasarea ca personalitate a interpretilor in unele momente. Echipa s-a format in urma unor auditii si reuneste surprinzator tineri interpreti cu pregatiri diverse, care s-au acomodat perfect "scolii de dans contemporan" initiate de Gigi Caciuleanu. Expresivi, ilustrand fiecare acord muzical si versurile melodiilor, sunt membrii acestei formidabile echipe: Cristina Babalac - clasa a XII-a, Liceul de Coregrafie "Floria Capsali", Rares Budileanu - actor, Teatrul National Tg. Mures, promotia 1999, Rasmina Luisa Calbajos - anul II, Coregrafie, UNATC, Doina Nicoleta Georgescu - profesor de dans contemporan, Lari Cosmin Giorgescu, anul III, Actorie, UNATC, Catalina Ana Gubandru - coregraf si dansator independent, absolvent Coregrafie UNATC, promotia 2004, Szasz Levente, anul III, Coregrafie UNATC, Anca Loghin, actrita Teatrul "Andrei Muresan" din
Sf. Gheorghe, promotia 2004, Lelia Marcu, dansator profesionist, Cristian Nanculescu, dansator neprofesionist, absolvent al Facultatii de Geografie, Arcadie Rusu, absolvent Coregrafie, UNATC, promotia 2007 si Casandra Oana Stelea, anul IV, Coregrafie, UNATC si anul IV, Universitatea Politehnica - Automatizari.

"OuiBaDa" este un spectacol de mare atractivitate, provocand emotie si placerea de a admira arta expresiva a dansului, pe melodii de suflet, pentru oricine. Interesanta ramane initiativa lui Gigi Caciuleanu, de a revitaliza dansul contemporan mioritic, care incearca, de mult, sa-si gaseasca fagasul.

P.S. Lucrarile din zona Lipscani pentru renovarea centrului istoric al Capitalei, risca sa izoleze Teatrul de Comedie. In jurul sau nu sunt decat... gropi si foarte putini muncitori care ar trebui sa finalizeze lucrarile. Primaria Capitalei trebuie sa gaseasca o solutie pentru ca spectatorii sa poata ajunge civilizat la spectacolele teatrului, pentru ca e pacat sa fie lasata de izbeliste o institutie teatrala importanta a Bucurestiului, ale carui productii merita a fi vizionate.

«OuiBaDa» este un spectacol care doreste sa promoveze un stil de dans de provenienta nationala, ne-occidentala, care sa se poata inscrie in mod legitim si cu sanse egale in lumea dansului international" (Gigi Caciuleanu).

(sursa: Romania Libera)

Comentarii