În sfârșit, după ceva ani, o să am cartea asta pe care atât am căutat-o. În sfârșit a fost reeditată.


Am vrut să semnez cartea aceasta sub numele Alessandra Cessarigna, pentru că am fantasmat cu voluptate despre o poetă venețiană de secol optsprezece. Mai târziu, i-am confecționat o biografie de secol douăzeci "dogesei" Alessandra, făcând-o să fie muză a lui Giorgio de Chirico și prietenă cu Cesare Pavese. Cel mai neliniștitor fapt era nu atât nașterea închipuită a Alessandrei Cesarigna (dintr-o româncă de viță și un diplomat venețian), cât întâlnirea mea, Ruxandra Cesereanu, cu fosta balerină, actriță, flautistă și bătrână poetă Alessandra Cesarigna. Când îți confecționezi un dublu, este greu să înfrângi ispita de a nu-l întâlni într-un palazzo în ruină din lagună. Nu mai conta că "dogesa" Alessandra exista doar în capul meu, pentru că adâncă era doar nevoia de a-mi scoate fantasma decadentă la suprafață. Iată, însă, istoria întâlnirii mele cu laguna.

/ Ruxandra Cesereanu 






Comentarii