Radu



până să ajung propriul meu dresor,
am învăţat o matematică a unghiilor tăiate
în grabă

obişnuit să-mi potolesc foamea cu gesturi
făcute din încheietură, regulie jocului mi
s-au părut dintr-o dată inutile şi josnice

cu muzica mea am acoperit muzica altora
asta după ce am văzut femei ruinate,
luate-n pumni şi picioare de un bărbat
înalt şi frumos

mi-am făcut curaj şi am părăsit adăpostul –
locul în care m-au lăsat să îngheţ chiar dacă
în camera de alături aveam o pianină şi în
fiecare seară mă gândeam cum ar fi să o scot
afară pe geam

şi mai sus, peste zidurile scorojite găseam
câte un disc de pick-up şi faţa crispată a
mamei

am trăit într-un Moskvici duhnind
a tutun şi rugină, boala a deschis în
mine un muzeu al perdanţilor şi când
am vrut să renunţ, să pun capăt unui
lung şir de lovituri şi reproşuri,
printr-un fel de transfer biologic
am primit sfatul decisiv: „e foarte
important să faci în aşa fel încât să
rămâi în viaţă, încearcă măcar” 


/ Radu Ianovi, "Sfatul decisiv"