Un creier frumos



Într-o vreme şi eu aveam un creier frumos, 
Îţi spuneam: uite, ce frumos îmi curge sângele.
Uite, ce curată e moartea mea lentă.
Într-o vreme şi eu miroseam a zăpadă.
Rochiile mele grele aveau un înţeles,
mâna mea stângă iubea mâna ta dreaptă.
Într-o vreme îmi puneam cercei
şi te aşteptam pregătită ca o mireasă.
Creierul meu frumos
supravieţuia nebuniei tale de seară.
Până şi familia toată pleca la vânătoare de capre
pentru ca tu să priveşti îngerul de aproape.
Într-o vreme noi doi aveam limbile moarte
dar vorbeam cu furnicile,
înălţam zmeul
şi vindecam rănile Castaliei toate.
Dam buzna cu floricele, căpşuni din tării
în limbile vii.
Într-o vreme nici tu nu erai atât de departe
şi carnea mea dulce
cunoştea carnea ta rece.
Rochia mea grea avea un înţeles
pentru gura ta moartă.

/ Mariana Marin, "Naiva închipuită", din volumul „Mutilarea artistului la tinerețe” (1999), prezent în antologia „O singurătate feroce”, Tracus Arte (2015)
// Sylwia Makris, "Old Masters" Project