day for relaxation...and here's what I've found



As vrea sa fiu...

…un leu. M-am tot gandit ce animal as vrea sa fiu. Prespunand ca dupa disparitia mea de pe acest frumos pamant voi afla ca nu am fost suficient de nobil si bun ca sa fiu trimis inapoi tot ca omulet. Dar Doamne-Doamne si Sfantul Petrica ma vor lasa sa aleg ajuns odata in fata lor: ia spune tu, nea Caisa, ce jivina crezi ca ti se potriveste?

- Pai, Doamne-Doamne, eu leu as vrea sa fiu.

- Leu? Te-ai gandit bine? Pai de ce ai vrea asta?

- Pai Doamne-Doamne si cinstite Sf. Petru, as vrea sa fiu un leu pentru ca-mi place sa trandavesc. Uitati-va si voi la televizor. Ce face leul toata ziua? Trandaveste plicitsit sub un baobab umbros sau sforaie grozav printre ierburi mari si uscate. Se mai trezeste si cu ochii lipiti se uita in jur. E multumit. E soare, e cald, e bine. Sufla un vanticel. I se cuvine totul. Doar el e leul. Casca zdavan, isi misca alene coada, se ridica cu greu - ca are greutate - si se intinde de paraie tot. Apoi se uita plictisit in jur. Pleoscaie din gura. Mesteca ceva imaginar. Unde-i leoaica? Unde-i stoarfa? Mi-e foame…As manca ceva.


Leoaica - sotia oficiala - apare tarand cu greu o frageda antilopa.

- Aici erai? De ce nu ai venit mai devreme?

- Pai am vanat, Maria Ta - apuca sa strecoare printre colti gratioasa leoaica, incercand sa nu scape din bot ciuta. Si ii depunde cu evlavie cornuta franta la picioare. - Gusta, Maria Ta, de nu-ti place fug acum si-ti prind alta…

- Mda, da-te la o parte sa gust…Mormaie nemultumit Preamaritul. Si-si infige coltii puternici in gatul plapand. - E rece!!! Buei femeie, nu ti-am mai spus sa nu te mai prind ca-mi dai mancare rece?! Buei, tu esti inconstienta? Vrei sa ti-o furi din nou?

- Nu, barbate, pacatele mele, da-i numai buna. Nici calda, nici rece, nici prea scortoasa dar nici moale sa nu ai ce mesteca la ea. Hai, gusta din pulpita sa vezi de bunatate…

- Buei femeie, nu-mi spui tu mie de unde sa gust! Gust de unde vreau! Si daca ti-am spus ca-i rece, pai e rece! Du-te prinde alta! Acum, ca-ti sparg capul, paragladina nasoala ce esti!

Biata leoaica pleaca. Fuge ca netoata, prinde o alta antilopa, ii rupe gatul, o ia in gura, da fuguta-fuguta la Maria Sa. Ce o asteapta mormaind nemultumit.

- Gusta din asta, frumosul-puternicul-desteptul-cel mai tare din lume - barbat al meu…

- Cum adica numai al tau, nasoalo?! Eu sint barbatul cui vreau! Cum adica numai al tau?! Tie ti s-a urat cu binele rau de tot…Tu vrei sa te caftesc!

- Iarta-ma, Divinule, indurare, esti barbatul cui vrei, eu sint biata ta supusa…Gusta din antilopa. Daca nu-i buna merg sa prind alta - mai spuse leoaica tremurand de teama ca netotul o trimite iar la vanatoare.

Noroc ca netotului ii era suficient de foame si nu a mai comentat. Asa ca a mancat cele mai bune bucati de carne facand mare mizerie in jurul lui, le-a dat o scatoalca dupa ceafa puilor ce i se agitau inconstienti printre picioare , a baut un hardau de apa, a tras o basina sonora si s-a pozitionat din nou sub baobab. La umbra.

Si a adormit. Si a visat ca era la o piscina. Doar in slip. Si ca apar langa el trei leoaice tinere si mai fragede ca antilopa recent devorata. Erau cu toate cele 36 de tite goale. Toples. Si se facea ca cele trei gratii feline se aseaza langa el si incep sa se dea una pe alta cu uleiuri aromate pe blanita. Pe blanite. Iar apoi se indreapta seducator spre el. Isi scot limbile roz si lungi de juma’ de metru si incep sa-l linga. Si sa-l linga. Si sa-l linga…Pe labe, pe spate, pe coama. Pe coada.

Prrrrrrrr-poc-trosc-buf! se aude un zgomot ingrozitor ce-l face pe leu sa se despinda ca ars din visul in care tocmai se pregatea sa le arate fetelor cine-i regele.

- Ce coama mea se intampla?!?! Nu mai poate leul sa doarma????? Va spulber pe toti, e ora de liniste! Cazusem si eu intr-un somn adanc, sa diger antilopa asta de-o mancai. Care ai facut galagie? Unde esti, care ai facut galagie?

- Eu, Marite…zise speriata leoaica lui. Spalase biata de ea pielea antilopei si o pusese la uscat in baobab. Creanga batrana nu a putu sustine insa pielea umeda si grea si a cedat…Paraind ingrozitor.

- Aha, tu erai?! Treci la futut! Acum. M-ai trezit, te fut! Iti arat eu cine-i regele. Nu comenta ca-s nervos rau! Rau de tot! Ridica coada pana nu-ti trag o laba.

Si morocanosul leu isi consuma tensiunea acumulata. Tinand ochii intredeschsi, incercand parca sa vada inca cele 36 de mameleoane din vis, Dupa doua minute si jumate de extaz si agonie se ridica elegant, maiestuos si impozant, si se tranti fara un “multumesc tampito” sub baobab. Si adormi. Din nou.

Pai leu vreau sa fiu, Doamne, leu!



(blog "gunoaiele din mintea mea")


Comentarii