(cred că mi-a fost ursită cu toate că nici nu ştia deosebirea
dintre cel care gândeşte şi cel care caligrafiază)

când prima dată am văzut-o la hazna abia ridicând găleata
făcându-mi-se milă de picioarele-i subţiri ca nişte schiuri
m-am oprit –
nici nu-mi închipuiam că de fapt mă aştepta

cam de atunci sunt eu cum sunt
şi chiar dacă pe alta aş fi cântat-o
cum dracu să aibă habar cititorul?

acum s-a împlinit
acum o aştept eu în staţia de metrou
furnicile mi se urcă pe vârfurile pantofilor
şi nu mă clintesc

parcă o văd venind pe terasament cu paşi de sălbăticiune
parcă o văd ameninţându-mă de departe cu pumnii ei ca două vrăbii zgribulite

iar eu
coşcogeamite hahalera care între timp
aş fi putut iubi câteva tone de femei
voi tremura

pe nicovalele genunchilor ei mâinile-mi vor sta ca două frunze

multă vreme după despărţire
o femeie sărutată pe tălpi merge plângând –
simte cum calcă pe gura bărbatului

cam aşa se întâmplă
după despărţire
o femeie sărutată pe tălpi te sugrumă


(mihai leoveanu - "o femeie sărutată pe tălpi")

Comentarii