Bineînțeles că vom pleca în munți
Când societatea își va plăti datoriile
Față de noi
Cu nervii mei ca niște fire de curent neizolate
Cu viitorul tău de mamă model
Vom uita că ziua ne soarbe nepăsătoare celulele
Pe terasele cofetăriilor
Vom uita că toamna a fost lungă
Și că de fapt asta nu înseamnă nimic
Vom uita îngerii moi din pântecele liceenelor
Vom uita privirea fără bilet
Vom schimba în sfârșit
Aerul acesta buhăit și virgin
Vom fi doi tineri ai zilelor noastre
În vizită la munte vom face să adoarmă frigul
În porii păturilor groase din cabane vom spune
Că iată Soarele răsare frumos
Între vânturile albe ale înălțimilor vom trăi
Ca într-o ilustrată vom trăi îți promit
Buna mea mic-burgheză cu ochi obosiți
Buna mea mic-burgheză astenizată
Buna mea mic-burgheză martiră
A stelelor de săpun a jocurilor hulpave
De-a poezelele buna mea draga mea mic-burgheză
Vom pleca îți promit când societatea
Își va plăti datoriile față de noi

/ Alexandru Mușina



şi după ce am inventat poezia într-o încăpere clandestină din adâncul pământurilor sterpe – curajul şi puterea (omenească) s-au topit ca aburul
şi altceva în afară de faptul că m-am născut şi că trăiesc şi că probabil voi muri cutremurându-mă (ceea ce de altfel am vrut să spun şi acum doi ani şi acum trei ani de zile) deocamdată vai nu pot spune
îmi reiau prin urmare vechea limbă: începând chiar din clipa de faţă. o sucesc o mângăi o bat cu sete. dar sintagmele stranii în care (se spunea că) sufletul meu doarme ca într-o vizuină pierdută nu mă mai ademenesc. degetele subţiri care vor săpa canale-n pădure şi se vor întoarce acolo mereu şi vor intra încetul cu încetul în putrefacţie? degetele subţiri nu mă mai tulbură

/ Virgil Mazilescu, din Va fi liniște va fi seară (1979)




Comentarii