Din "Câinii romantici"



Voi încerca să uit        Un trup apărut în timpul cât a ținut ninsoarea
Când toți eram singuri     În parc, pe movila din spatele
terenului de baschet      Am zis stai și s-a întors:
o față albă luminată de o inimă nobilă   Niciodată
nu mai văzusem atâta frumusețe     Luna se îndepărta de pământ
Din depărtare venea zgomotul mașinilor de pe autostradă: oameni
ce se întorceau acasă       Cu toții trăiam într-o reclamă
de la televizor până când ea a îndepărtat succesivele 
draperii de zăpadă și m-a lăsat să-i văd fața: durerea
și frumusețea lumii în privirea ei     Am văzut urme
minuscule în zăpadă      Am simțit vântul înghețat pe față
În celălalt capăt al parcului cineva făcea semne 
cu o lanternă     Fiecare fulg era viu 
Fiecare ou de insectă era viu și visa   M-am gândit: acum
am să rămân singur pentru totdeauna    Dar zăpada cădea
și cădea și ea nu se îndepărta


/ Roberto Bolaño