În lucru
Ajunsă în fața cinematografului, Tria urcă în barul de deasupra și frisonă revăzând, de data aceasta ca martoră, primul moment în care
îl întâlnise pe Matei. Se văzu pe ea, o femeie tânără, înaltă
și subțire, încercând să evite hăurile acelor ochi negri care o
atrăgeau în adâncurile lor, în lumea tenebroasă din mintea
bărbatului înalt și palid ce o fixa insistent. Tria încercă
să-și mute atenția în altă parte al încăperii, dar în amintirea
ei nu mai exista nimic în afara de masa lui și masa ei: în acel
moment din trecut, orice altceva dispăruse pentru ea. Încercă să
se miște și să iasă din bar, dar nu reuși: o parte din ea voia
să plece, însă o parte rămăsese hipnotizată, uitându-se în
acei ochi care acum erau de aur dar își menținuseră intactă
expresia adâncă a morții. Ochii lui. Tria și-i închise pe ai ei
și-i strânse cât putu de tare. Când îi redeschise, văzu că
întreaga scenă începuse să se topească, să curgă precum
culorile dintr-un tablou spălat de ploaie. Matei se alungise spre
podea, ochii lui deveniseră imenși pe verticală și căpătaseră
o fixitate felină – hăurile dispăruseră. Tria răsuflă ușurată
și privi cum amintirea se scurgea pe podea și era absorbită de
lemnul auriu, lăsând locul intact, pustiu și tăcut. Abia atunci
putu să se întoarcă și să coboare încet, foarte încet,
scările strălucitoare.
/ fragment