"Poeții sunt mult mai mișto decât prozatorii” - Marin Mălaicu-Hondrari pentru SUBCAPITOL



Când vorbesc despre dispariție, mă refer la un fel de retragere, de recluziune pentru că, uneori nu am forța pentru convențiile sociale sau mă obosesc foarte mult, pierd energie, chit că nu știu dacă aș face neapărat ceva cu energia aia, dar întotdeauna am impresia că da, când mă duc în locuri în care nu vreau să mă duc, tot timpul îmi spun că în timpul ăla aș fi citit, aș fi scris, chiar dacă poate nici n-aș fi citit, nici n-aș fi scris, dar am impresia că pierd timpul. Și sigur că există și visul ăsta de a nu mai publica, de a renunța sau poate chiar de a renunța la scris, dar de a continua, în același timp, să trăiești în literatură sau să trăiești poetic, cumva la asta mă refeream. Viața scriitorilor, spre deosebire de ce se crede, e foarte plictisitoare. Nu recomand nicicui să aibă un iubit sau o iubită poetă sau poet. Sau nu, poeții, da, poeții sunt mult mai mișto decât prozatorii, să zicem, dar prozatorii-s chiar îngrozitori și plictisitori și stau mult la biroul lor sau unde scriu ei…


/ Marin Mălaicu-Hondrari, fragment din interviul luat de Xenia Mitran pentru SUBCAPITOL
foto: Anders Petersen pentru Cultura Inquieta







Comentarii